14 Ocak 2016 Perşembe

Mıhlamadan Müteşekkil Mısır Unlu Poğaça..


Kendimi bildim bileli çok sevdiğimiz, en iyi anlaştığımız komşularımız, arkadaşlarımız genelde Karadeniz' li olmuştur. Üstelik ben Aydın' lıyım.  Hayal mayal hatırladığım çocukluk anılarımın bir bölümüne lahana çorbası kokusu damgasını vurur. Gençliğe adım attığım yıllarda ise karşı dairemize taşınan Sevgili Meryem abla sayesinde kara lahana sarması yaprak sarmasından öne geçmişti damak tadıma göre.. Bunları ve daha nicelerini yerinde ve ehil ellerden çıkmış haliyle yemek de nasip oldu çok şükür.
Bu kadar girişi mısır ununa ilgimin kaynağını anlatmak için yaptım :-)) 
Kaynarca'daki taş değirmenden mısır unu aldığımızdan bahsetmişim. Bir an önce kullanmak için can atıyordum ve nihayet kızçeyle birlikte mıhlama yaptık. Çocuklar sevsin diye, normalde olmadığı halde, içine yumurta da kırdık. 


Tarifi;
2 yk. tereyağı tavada eritilir. Kişi başına bir yk. mısır unu eklenip bu yağda kavrulur. Koyu bir kek hamuru kıvamına gelene kadar su eklenir, sürekli karıştırılır. En son tuzu ekilir. Özleşince ocak kapatılır. Hemen üzerine (ya da pişmeye yakın içine) kaşar/mıhlama peyniri rendelenir.
Binbir heves ve iştahla yaptığımız bu enfes yemek sofrada benim dışımda itibar görmedi. En nazik tepki yol arkadaşımdan geldi, sağ olsun, hiç sesini çıkarmadan tabağını kaldırdı. :-)) Ama ben seve seve yedim.
Sonra hem nimet ziyan olmasın hem de aile efradım bu besleyicilikten mahrum olmasın diye...



Mısır unlu poğaçalar çıkıverdi ortaya :-))
Tarif;
1 su bardağı mısır unu
2 yumurta
1 sb. kefir
1 sb. zeytinyağı
2 yk. tereyağı
1 pkt. kabartma tozu
1 çy. kş. karbonat (yoğurtlu tariflerin olmazsa olmazı)
Tuz
Aldığı kadar un
Not: Ya da benim yaptığım gibi mıhlamayı bir yoğurma kabına döküp üzerine kefir, yağ, un, kabartma tozu ve karbonat ekleyip yoğurabilirsiniz.

Yaptığı banaysa öğrendiği kendine :-)

Bütün malzemeleri karıştırıp yoğurduğumuz hamuru 1 saat kadar oda sıcaklığında dinlendiriyoruz. İstediğimiz şekli verip, üzerine yumurta sarısı sürüp, susam serpip 180 C.' de kızarana kadar pişiriyoruz.
not; sabah mıhlamaya bir sürü laf eden fasüyelerim poğaçalara bayıldı. Sen fazla yedin, ben az yedim kavgası yaptılar!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder