24 Ekim 2014 Cuma

Kına Tarifim...

    Malumunuz, elimden geldiğince 'kimyasal perhizi' uyguluyorum hayatımda. Ne ölçüde başarabildiğim tartışmaya açık olsa da içimin elverdiği sınır benim için yeterli şimdilik. İlk hamileliğimden itibaren saç boyası kullanmışlığım bir elimin parmaklarını geçmez. Fakat genetik olarak saçlarımız az dökülür erken beyazlar. Bu sebeple renk değişikliği dışında bir müdahaleye sık sık ihtiyacım olur. 


      Çocukluğumdan itibaren rahmetli babaannem saçlarımız gür ve sağlıklı olsun diye yaz aylarında saçımıza kına yakar ve bizi evinin terasına, güneşte oynamaya çıkarırdı. Şimdi hatırladığım kadarıyla babaannemin tarifini devam ettiriyorum. 

Buna göre malzemelerimiz;

1 kase iyi kalitede kına (güvendiğiniz aktardan alın)
1 kase ceviz kabuğu
1 kase ceviz yaprağı
1 çay brd. demlenmiş çay
1/2 çay brd. ceviz yağı (koyu renk saçlarda renk garantisi için hiçbir risk almıyoruz, fakat ceviz yağını kullanmasanız da olur. Ben bu kez aktarımın ısrarı üzerine satın aldım ve ziyan olmasın diye harca ekledim.)
2 yk. zeytinyağı
Not: Babaannem soğan kabuğu da kaynatırdı ama ben bu sefer o aşamayı atladım.
Not: Fotoğrafta gördüğünüz miktar ince telli, gür ve omuz altı hizasında saçlar içindir.


sol üst köşe; ceviz kabuğu, yanındaki kına, alttakiler sırasıyla; demli çay, ceviz yağı ve yaprağı
Yapılışı;

     Ceviz kabuklarını, kök-kabuk sınıfında olduğu için, yaklaşık üç sb. suda 15 dk. kaynattım. Sonra ocağı kapatıp ceviz yapraklarını ekledim ve yarım saat kadar demlenmeye bıraktım. Bitki yapraklarının etkisinden demlenerek istifade edilir. 



      Kaşık yardımıyla kabuk ve yaprakları süzdüm, ceviz yağını, z, yağını ve kınayı karıştırıp pürüzsüz boza kıvamında bir harç elde ettim.


     Omuzlara eski bir havlu sererek kınayı sürmelisiniz, yoksa kına lekesini kumaştan çıkarmak mümkün olmayabilir. Bütün saça tatbik ettikten sonra saçı streç filmle sarıyoruz. Başın ısısı sabit kalınca hem kına daha güzel giriyor hem de soğuk havalarda üşütme ihtimaliniz ortadan kalkıyor :-)
(Ben genelde bu işlemi akşam uyumadan önce uyguluyorum, çünkü kına başa ağırlık veriyor, ayaktayken rahatsız olabilirsiniz.)
      Kınanın en az 8 saat saçta durması gerekiyor. Böylece rengi daha belirgin hale geliyor. Koyu renk saçlarda asla kızıl ya da kiremit renk ortaya çıkmıyor. Ama saçın yapısına göre beyazlar tamamen kapanabiliyor. 
      Ayda bir kere tekrarlayabilirseniz bir kaç seferden sonra çok hoş bir renk elde edebilirsiniz :-)

Saçtan temizlenmesi;

      Önce duru suyla saçtaki kınayı tamamen akıtıyoruz. Sonra zeytinyağlı sabunla temizlenene kadar yıkıyoruz. Son durulama suyuna ev yapımı sirke ekleyip öyle duruluyoruz.
Kolay gelsin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder