4 Mart 2015 Çarşamba

Cevap Hakkı...

Hatırlarsanız bir süre önce, yarı yıl tatilinde gezdiğimiz yerleri ve katıldığımız atölye programlarını yorumlarımla birlikte burada yazmıştım. Gezimizin bir ayağı da İstanbul Modern Sanat Merkezi' ndeki tatil için özel programlanmış atölye çalışmasıydı. Bugün Merkez'in yetkililerinden telefon geldi. Gayet nazik bir üslupla blog-kayıtlı öğrenci teyidi yaptıktan sonra mail adresimi rica edip bana cevap niteliğinde açıklayıcı bir mail attılar. Maili aşağıda virgülüne dokunmadan paylaşıyorum.

Sayın .............,

Sayfanızda “Yediklerimiz Bizde Kalsın; Gezip Gördüklerimizi Anlatayım” adlı 13 Şubat 2015 tarihli yazınız ile çocuğunuzun İstanbul Modern’de katıldığı eğitim programıyla ilişkili yorumlarınızı paylaştığınızı gördük. İstanbul Modern Eğitim ve Sosyal Projeler Bölümü olarak bazı soru işaretlerinizi gidermek ve yanlış anlaşılan bazı konulara açıklık getirmek isteriz. Çocuğunuzun katıldığı “Gizemli Nesneler” atölyesi, ilan edilen program metinlerinde de yer aldığı üzere, çağdaş bir sanat eserinden esinlenilerek tasarlanmıştır ve eseri oluşturan nesnelere benzer nesnelerin izdüşümleriyle bir kompozisyon oluşturulması esasına dayanmaktadır. Program uygulaması ise, yine ilan edildiği gibi, çocuklar tarafından oluşturulan bu kompozisyonun anlatısının oluşturulması ve esinlenilen sanat eserinin yorumlanması adımlarını içermiştir.  Programın sonunda çocuklar,  o gün ortaya koydukları bireysel sanat çalışmalarıyla müzeden ayrılmak yerine, birlikte, ortak bir çalışma üretmenin sunduğu haz ve  sanatsal değerlerini deneyimleyerek atölyeden ayrılmışlardır. 

Özellikle vurgulamak isteriz ki, çocuklarımızın ortaya koyduğu hiçbir sanat çalışmasını bir seçime tabi tutmamız ve yazınızda belirtiğiniz gibi bu seçime bağlı olarak satış amaçlı kullanmamız söz konusu değildir. Böylesine büyük bir yanılgıyı, çocukların sanata duyarlılığını artırmak için yaratıcı fikirler geliştiren ve yıllardır işlerine büyük sevgi duyarak çalışan İstanbul Modern Eğitim ve Sosyal Projeler ekibi olarak büyük bir üzüntü ile karşıladık.

Müze gezisi ve atölye çalışmalarıyla çocukları modern ve çağdaş sanatın önemli örnekleriyle buluşturan, sanatçıların yaratım sürecine ilişkin ipuçlarıyla çocukların yaratıcılıklarını güçlendirebilecekleri bir ortam sağlayan bir kurum olarak, çocuğunuzun atölyede keyifli vakit geçirmiş olması bizim için en değerli sonuçtur. Bu sonuca ulaşmış olduğumuz için mutluyuz.

Merkez' in yetkilisi Sayın Neslihan Hanım' a hassasiyeti için teşekkür ederim. Oradaki çalışmaların neticesinde elde edilen tasarımların 'anladığım kadarıyla' kaydı şartıyla satıldığını düşünüyorum yazmıştım. Neslihan hanım bunun kesinlikle mümkün olmadığını izah etmiş. Hayata bakışım, istisnaları olmakla birlikte,  karşımdaki insana önce güvenmek doğrultusundadır. İşlerini bu kadar ciddiye alıp titizlikle yürütmeye çalışmalarından dolayı da geciktirmeden cevaplarını yayınlamak istedim...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder