6 Mart 2014 Perşembe

Bir tavsiye; Hacı Mustafa Han Şekerleme



Merhaba...
Ben yenilebilecek her şeyi evde yapmaya hevesliyim, bunun için de çok gayretliyim. Ama bugünün dünyasında, üstelik çocuklarımız üzerinden çok geniş bir sahada çekim gücü oluşturuluyorken bazen hazır bir şey almamamız çocuklarımız için daha zararlı olabiliyor :-( 

Geleneksel Kaymaklı Lokum -500Gr.

Bu sebeple dışarıda yemek zorundaysam emin olabildiğim nadir yerlerden yemeye özen gösteririm. Şekerli gıdaya balı pekmezi muadil tutarım evimde ama bazen illa lokum-şekerleme almamız gerekir. Böyle durumlarda şehrimizin nam yapmış Ali Muhyiddin Hacıbekir tercihimizdir fakat bu tercihe şimdi bir yenisi eklendi;

Kaymaklı Lokum
 Ambalajlı ürün almak zorunda kaldığım durumlarda yazıların küçüklüğüne aldırmadan içerik okuma alışkanlığım vardır. Siparişlerim elime ulaşır ulaşmaz içeriğine baktım; glikoz şurubu, koruyu katkı maddesi, soya lesitini, aspartam vs. yok yok yok!!!

Fırında limon ve süt ilavesiyle pişirilip sıcak da yenilebilen kürek helva ve kahvaltıda ekmek üstü için kaymak şekeri

Sultan Lokumu; yumuşacık...

Farklı bir şehre gittiğimizde eğer oraya özel bir gıda ürünü alacaksak gözümüze kestirdiğimiz bir esnafa geleneksel usûlle üretim yapanının olup olmadığını sorarız. Ve mutlaka ondan alışveriş yaparız. Bu içinde sanayi tipi yağ ve şeker kullanılmıyor demek çoğu zaman. Hacı Mustafa da hem geleneksel üretim yapıyor hem de kaymaklı ürünlerinde gerçek manda kaymağı kullanılıyor. Bu kadarı bile içimi rahatlatmışken tadı da benim damak testimden tam not aldı :-) Ben şeker hastası olduğum ve aslında hiç şekere meylim olmadığı için, içinde yapay tatlandırıcı ya da basit kalitesiz şeker bulunduran gıdayı yediğimde boğazım yanar ve devam edemem. Bu ürünlerde böyle bir rahatsızlığım olmadı çok şükür.



Bu kadar bilginin sonunda nasıl sipariş edebileceğinizi de yazayım;
www.hacimustafa.com bu adresten ürünlerini inceleyebilir, üyelik gerçekleştirerek sipariş verebilirsiniz. Kredi kartı kullanmayanlar için de kapıda ödeme seçeneği mevcut. 

Yazının Yazılış Amacı;

Adı geçen satıcı firma ile hiçbir bağlantım yoktur. Nette bulup beyanlarına itimad edip sipariş verdiğim ve tecrübemle memnun kaldığım bir firmadır. Gıda sektörünün reklamlarına güvenim temelden sarsıldığı için tabiri caizse artık 'el yordamıyla' bulduklarıma inanıyorum. Reklamı çıkan hemen hiçbir ürünün evime girmesine izin vermiyorum. Küresel şirketleri çok acımasız bulduğum için küçük esnafa, ev tipi üretim yapan küçük üreticiye, kıyıda köşede kalmayı başarmış reklama ihtiyaç duymayan, marka olmamış ürünlere yöneliyorum. 

Daha nicelerini bulmak dileğiyle...

2 yorum:

  1. canım yazıların muhteşem...En kısa zamanda birebir görüşelim inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, biz de çok isteriz...

      Sil