23 Şubat 2014 Pazar

Kızçe 2 yaşında...

Çok yoğun, telaşlı ama bir o kadar da zevkli, neşeli, bol animasyonlu geçen bir günün akşamından merhaba... Canım kızım, hanım kızım, bizim durucuğumuz, maharetlimiz, istikbalinin aydınlık, bahtının güzel olmasını her daim dilediğimiz çiçeğim, kızçem 21 şubatta iki yaşını doldurdu. Teyzesinin, halalarının ve annesinin arkadaşlarının çalışıyor olmaları sebebiyle kutlamayı bugüne bıraktık.
Yaklaşık iki senedir (ki bizim evimizde senede sekiz doğum günü kutlanıyor son iki yıldır) doğum günü pastalarımızı evde hazırlıyorum. Kızçeye hamileliğimden beri hazır gıdalarla aramıza koyduğumuz mesafe bunu gerektirdi. İçinde, ne olduğunu bilmediğim halde zararlı olduğunu çok iyi bildiğim maddeler bulunduran pastalardan almaktan çekiniyorum.
Hafta başından beri internette pasta tarifleri araştırıyordum. En beğendiğim üç tanesini yaptım ve komşularıma dağıttım, evimizde yedik. Bugün için yapacağım pastaların hazırlığı gibi oldu böylece. Çikolataya alerjisi olan yeğenim için bir tane meyveli bir tane de çikolatalı pasta yaptım. Tarifler için cahide jibek in sayfasından istifade edebilirsiniz.

 Sözünü ettiğim blogda nişastalı pandispanya tarifi var, tarife gramına kadar birebir uyduğunuzda harika bir pandispanya elde ediyorsunuz. Ben farklı olarak pandispanya hamuruna portakal rendeledim.


Bu yöntemi (bitter çikolatayı benmari usulu eritip krema sıkma torbasına koydum, üçe böldüğüm alüminyum folyoya rastgele sıktım) de yine aynı blogda gördüm, meyveli, karamelli vs. pasta kaplamak için çok pratik bir yöntem, fakat alışana kadar bol prova yapmak lazım :-) Buzdolabında yarım saat soğuttuktan sonra pastamı kapladım. Bir de blogdaki meyveli pasta tariflerinde süsleme olarak da meyve kullanılıyordu. Ben meyveler kararmasın diye süslemeyi reçelle yaptım. Fakat bu aşamadan önce reçelin fazla şerbetini ayırın.


 Bu da çikolatalı pastam. Özellikle bu pasta çok beğenildi.



Sabahın ilk ışıkları yazımda fotoğrafının yayınlayamadığım nişastalı poğaçaları minik halde yaptım bu kez. İç malzeme olarak da sadece kaşar tercih ettim.


Sevgili anneciğimin katkıları ve yardımlarıyla bu bereketli sofrayı hazırlayabildik çok şükür.
Sofradakiler menü fikri vermesi açısından şöyle;
-pazılı gül böreği
-nişastalı poğaça
-çörekotlu tuzlu kurabiye
-kömbe
-cezerye
-külah kurabiye
-mercimekli köfte
-yaprak sarma
-yeşillik tabağı
-turşu



Çok şükür...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder