13 Temmuz 2016 Çarşamba

Kabak Çiçeği Kızartması; kefirli, tam buğday unlu, peynirli...



Bu çiçeklerin görüntüsüne bile vurulabilirim. Ama yıllardır lezzetinin methini de duyardım. Nadir bulunan sebze olduğundan da deneyebilmek için bir çok faktörün bir araya gelmesi gerekiyor :-) 


Sabahın seherinde çiçekler güneşi görüp kapanmadan toplayacak bir bahçe sahibi, hemen o gün satın alabileceğiniz bir pazar, aldığınız gün pişirebileceğiniz yemek planlaması gibi... Ayrıca bu şahane malzemeyi kullanabilmek için de sadece senede bir ayımız var; haziran!
Ben sonlarına denk geldim. Hazırladım. Zahmetine değip değmeyeceği yoruma açık, biz beğendik. Senede bir kere göze alabilirim bu kadar uğraşı. Ve çocuklarıma bırakacağım mutfak arşivim olarak da yazdığım sayfamda kayıtlı olmasını istedim.
Bu çiçeklerin tamamını bir liraya aldım pazardaki teyzeden. Eve gelir gelmez de suya koydum yumuşaması için. 

Malzemeler;
Yaklaşık 30 tane kabak çiçeği
1 sb. beyaz peynir
1 sb. ekşimik (eriyip akmayacak peynirler tercih edilmelidir. kızarırken dağılmaması için.)
1 avuç doğranmış maydanoz
1 tutam dereotu ve taze nane
tuz
sosu için;
2 yk. un (ben tam buğday unu kullandım)
1 sb. kefir/süt/yoğurt suyu/peynir altı suyu (evde ne varsa)
bir çimdik tuz

kızartmak için bol sıvıyağ (mümkünse zeytinyağı)


Siz de ellerim hassas, kaşıntıya batmalara dayanamam diyorsanız mutlaka ince mutfak eldivenlerinden kullanmadan hazırlamaya başlamayın. Çünkü ısırgan otu gibi olmasa da rahatsız edecek kadar batıyor dikenleri. 
Çiçeklerin saplarını nazikçe koparıp bir kaba doldurduğum suda yaklaşık yarım saat beklettim. Her bir çiçeğin ortasındaki tohumu dikkatlice kopardım. Bunu mutlaka yapın. Aksi halde acılık verir.


Çay kaşığı yardımıyla iç malzemesini yarısına kadar doldurdum. Bu aşamalarda çiçeğinizi örselememeye dikkat edin. Hemen yırtılabiliyor. Ama yırtılırsa da yılmadan devam edin. Sosa bulayınca toparlayacaktır.


Malzemeyi doldurduktan sonra yaprakları içine doğru kıvırın, boşluklardan içine iyice sokun ki dağılmasın. 


Derin bir tencerede bol yağı kızdırın. Bu arada sosunu bütün malzemeleri karıştırıp çırparak hazırlayın. Sosun kıvamı boza gibi olmalı ki çiçeği sabit tutabilsin, açılmasın.
Bütün çiçekleri birbirine değmeyecek sıklıkta tencereye bırakarak kızartın. Rengi hafif kahverengileşince ekmek kağıdı (ben fırınların terlemesin diye sıcak ekmeğe sardıkları kağıtları atmayıp kızartma ve demlendirme işlerinde kullanıyorum. Kağıt havlu kullanmıyorum.) serilmiş tabağa alabilirsiniz. 


Sıcak-ılık-soğuk-dinlemiş... hepsi de nefis oluyor :-))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder