15 Kasım 2015 Pazar

Bebek Görmek Bahane... Tulum-Şapka Takımı.







Sevdiğimiz bir arkadaşımızın oğlu oldu. Unutulmaya yüz tutmuş, el emeği hediye etme alışkanlığımızı yeniden canlandırmaya çalıştığımız için doğuma az bir zaman kala başladık çalışmaya. 
Bütün giden bu örneği Alize'nin model kitapçığından buldum. Ebruli yünle örmek çok hoşuma gitti hem de kendinden örnekli gibi oldu. Aslında modelin hiçbir fevkaladeliği yok; trabzan ve sık iğne. 
Bebeğin ölçülerine göre zincir çekilerek (ben yenidoğan a öreceğim için 46 zincirle başladım) başlanıyor. Sonra üzerine bir sıra trabzan örülüyor. Trabzan bitince tekrar 46 zincir çekilip üzeri trabzan örülüyor. Ve diğer parçayla birbirine tek zincirle eklenip tulum bitene kadar tek parça, birbirinden devam edip dikişsiz olacak şekilde örülüyor. Uzunluğu 40 cm. olunca bitiyor. Modelin ağız kısmına tek renk bir yünle 3 sıra sık iğne geçiliyor. Ayak kısmına iğneyle ip geçirilip kese ağzı gibi büzülüyor. Düğüm atılıyor. 


Şapka için; 6 zincirle halka yaptım. İçini trabzan doldurdum. Diğer sırada 1 trabzan bir zincirle devam ettim. 3. sırada aynı yere çift batarak tamamladım. 4. sırada bir tek bir çift battım. 5. sıra 2 çift 1 tek battım. Buradan sonra 12 sıra boyunca tek batarak tamamladım. Son olarak tek renk ile 3 sıra sık iğne ile tamamladım. Ponponunu yapıp diktim. 

Not: Tulumu 4 numara, şapkayı 3 numara tığ ile ördüm. Ama şapka için 2.5 numara daha iyi olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder