13 Ekim 2015 Salı

Acı Sosumuz...


Bu tarifimiz de velilerden Sevgili Ayfer'e ait. Yani ben ondan aldım, silsile hakkında fikir sahibi değilim :-) Tarifi daha bana verirken ayılıp bayılmıştık lezzetinden. Ertesi gün komşum Melek'le pazara çıktık. Malzemelerimizi tamamladık. Alışveriş ve hatta hazırlık aşamalarında sürekli acı yemediklerinden, kışın öööyyyleee çeşit olsun diye istediğinden dem vuran Melek, hazırlıklar bitip de yemeye sıra gelince hayretlere düştü. Şimdi her görüşmemizde "o nasıl bir lezzet? Seneye mutlaka daha çok yapalım. Yemeye kıyamıyoruz..." diyor. Ben zaten yaz kış bu sosları çok severek yediğim için bol bol hazırladım. Ağız tadıyla ve sevdiklerimiz-sevenlerimizle birlikte yemeyi diliyorum. 

Malzemeler;

5 kilo etli kırmızı biber
1/2 kilo cin biber (en küçük acı biberler)
6-7 baş sarımsak (dişlerine ayırıp akşamdan suda bekletilecek)
1.5 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bard. sirke
1 bağ maydanoz (ince ince kıyılacak)
1 kilo domates salçası (bunu da ev salçası kullandık)
Tuz

Yapılışı;
Kırmızı biberleri közleyip temizleyip doğruyoruz. Sonra robottan geçirip tencerede kaynamaya bırakıyoruz. Önce sirke ve yağını koyuyoruz. Cin biberleri de yıkayıp ayıklıyoruz ve robottan geçirip kaynayan kırmızı biberlere ekliyoruz. Kaynayıp iyice özleşince domates salçasını, sarımsak ve tuzu da ilave edip biraz daha kaynatıyoruz. Ocaktan indirmeye yakın maydanozları da karıştırıyoruz. Porsiyonluk kavanozlara sıcak sıcak koyup kapaklarını kapatıyoruz. Ters çevirip uyutuyoruz.
Bu sosu da yakıştırdığınız her şeyle yiyebilirsiniz fakat ben en çok et ve kuru baklagil yemeklerinin yanına, ciğer kavurmaya, sabahları tavada yumurtaya, yemek yapmaya üşendiğim soğuk kış günlerinde ekmeye sürüp yemeye yakıştırıyorum :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder