13 Mart 2015 Cuma

Ev İdaresi 1...

Bilenler bilir; evimizde hatırı sayılır evsafta kütüphanemiz var. Kitapların bir kısmı benim bir kısmı yol arkadaşımın çeyizi.. Ancak büyük bir bölümü de evlendikten sonra gerek fuarlardan gerek sahaflardan özene bezene aldığımız kitaplardır. Bir heves alıp okumayı ertelediğimiz kitapların bazılarının kaderi 'gözden ırak gönülden ırak' lık olmuştur. Kütüphanemizi taşınma, tasnif ya da elden çıkarma gibi çeşitli sebeplerle gözden geçirdiğimizde üzülerek fark ederiz unuttuğumuz kitapları. Kitaplığımızda benim öncelikli okumak istediğim kitaplarımı yerleştirdiğimiz bir bölüm ayırdık; okudukça oradan çıkarıp konusuna göre ait olduğu yere koymak üzere. Yekunu eksilmekten çok arttığında ise hepsini görmezden gelip canım o anda ne okumak isterse rotamı ona çeviriyorum :-) 
Yol arkadaşım, evliliğimizin ilk aylarında, sanki bir daha asla göremeyecekmişim ve hatta tabiri caizse yangından mal kaçırır gibi, taksitle aldığım setten bir iki kitabı, 8 yıl sonra bugün önüme bırakıverdi.
Kendimi bildim bileli (yaklaşık 12-13 yaşlarımdan beri) kendimi en iyi ifade etme yöntemim yazmak olduğuna göre, benim payıma yine yazarken öğrenmek, yazarken düşüncelerimi derleyip toplamak düştü... Bu seferki yazma yolculuğum, ara ara yaptığım gibi,  okuduklarımı hem çocuklarıma hem de nasiplisine aktarmaktan ibaret..

Kitap aşkı

Bu yazı dizisinin diğer bölümlerine 'evi yuva yapmak' etiketinden ulaşabilirsiniz.

Ev idaresi... Yazarı Naciye Genç. 1995 basımı. Başka baskısı var mı bilmiyorum ama şu haliyle 20 yaşını devirmiş. Öyle allı pullu kapağı, kuşe kağıdı, dev resimleri ve puntoları yok. Amatör baskısı ve sadeliğiyle beni daha çok çekti. Kaça böleceğimi şimdiden kestiremiyorum. Başlayalım ve herkes nasibince alsın. Yol arkadaşımı zaman, zemin, kişi isabetinden dolayı tebrik ediyorum :-))


Ailenin sahip olduğu insani ve materyal kaynakları kullanarak, aile bireylerinin fiziksel, ruhsal, sosyal ve entellektüel gelişimlerini sağlayan zihinsel bir süreçtir ev idaresi. Ailenin sosyal, ekonomik, ruhsal sorunlarının çözümlenmesinde ve bu yöndeki gelişimlerinin sağlanmasında odak noktasıdır. Çünkü ev idaresi, ailelerin tüm değer ve amaçlarıyla karar verme yöntemlerini, ailedeki bireylerin ev yönetimine sağladıkları katkıları bütünüyle inceler. Ailenin çeşitli amaçlarına ulaşmasında, aile bireylerinin kaynaklarının kullanılmasını, bireyler arasında iş birliğinin sağlanmasını, eksik noktaların tamamlanmasını, olumlu ilişkilerin kurulmasını sağlar.
Şimdilik bu kadarı girizgahımız olsun...  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder