1 Ekim 2014 Çarşamba

Sevgili Ebegümeci; Dönüşmek Zorundasın... :-) Otlu Ekmek..

   Her yediğimde beni çocukluğumun en çok hatırlamak istediğim anlarına götürüyorsun evet, faydaların saymakla bitmez, tamam. Ama çağa ayak uydurman lazım. Bana kalsa biliyorsun seni değil dönüştürmek dalından koparır yerim ama devir değişti...


       Evimizin bahçesinde egsoz dumanı ve hayvan görmeyen ince, narin halinle ne güzelsin. Kızçeyle yaptığımız bahçe turlarının birinde nasıl da keşfettik seni, komşuların soru dolu bakışları arasında.. Ve kendimizi seni toplarken buluşumuz birden bire :-)
    Kısacası şifalı olan herşey gibi seviyorum seni... Gel seninle bir anlaşma yapalım, ben ana malzemesi senin olduğun kendimce bir terkip yapayım da herkes tanısın ve sevsin. Sen bunları hak etmedin biliyorum ama bunca koşturmaca arasında şifalı olan herşeyi toplayıp binbir emek verip de en lezzetli haliyle sofraya getirdiği halde, nimete burun kıvıran çocukların anneleri de bunu hak etmedi. Sadece albenisi olan ve haz odaklı damak tadını arayan çocukları da seninle tanıştırmak için çareler üretmek zorundayız. 

Benim terkibim şöyle olsun;

Fotoğrafta göründüğü kadar ebegümeci
250 gr. pırasa (yaprak kısımları)
1 demet maydanoz
1 orta boy patates
3 yumurta
1 sb. kefir
3/4 sb. zeytinyağı
2,5 sb. (yaklaşık) tam buğday unu
1 tk. karbonat
1 çk. (silme) karabiber
1 çk. (tepeleme) pul biber
tuz





 Ayıklanıp sirkeli suda bekletilerek yıkanan ebegümeci ve pırasanın yaprakları ince doğranır. Maydanoz kıyılır. Hepsi karıştırma kabına alınır. Patates rendelenir. Ve diğer malzemeler sırasıyla eklenerek kek kıvamında bir hamur elde edilir.
Not; Unu biraz katı kıvama gelene kadar koyuyoruz, tuzu gören sebzeler sularını salıyor çünkü. Ayrıca tam buğday unu tadını ve kokusunu da doya doya almak için beyaz unla karıştırmadım ama o zaman da dağılmaya müsait bir ekmek oluyor. İsterseniz yarı yarıya karıştırabilirsiniz unları. Hatta bence çavdar unuyla da harika olur :-)


 Harç yağlanmış bir fırın tepsisine dökülür. Önceden 170 C. ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir.


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder