1 Ekim 2014 Çarşamba

Yumurtalı Gözleme..

    Sabah kahvaltılarını daha cazip hale getirmek için değişik bir fikir.. Tarif bekarlığımdan beri tanıştığım ve uzun zaman sonra tekrar görüşüp sohbet etme imkanı bulduğum bir eski arkadaşıma ait. Kendisi Gıda Mühendisi. Mesleki tecrübesinden mi yoksa damak tadının seçiciliğinden midir bilmiyorum ama her şeyi kolay kolay yiyemez. En bilindik tarifleri bile evirir çevirir kendine uygun hale getirir. Yemeği damağına uyarlar ama döner yine bir iki çatal alır bırakır. Yani yemekten çok hazırlamaktan keyif alan insanlardan :-) 


    Tarifin aslında kaşar peyniri var ama ben "evde ne varsa" cı olduğum için koyun-keçi karışık, buralarda 'paçal' olarak isimlendirilen peynirden kullandım. Ayrıca akşamdan kızarttığım patateslerden artanları da ekledim. Lezzetine lezzet kattım :-)

Malzemeler;

1/4 yufka
2 yk. ufalanmış peynir
1 yumurta
biraz kızarmış patates (varsa)
karabiber
tuz (peynirim tuzlu olduğu için ben eklemedim)
Zeytinyağı



Yapılışı;

Yufkayı tezgahın üzerine seriyoruz. Önce ufalanmış peynirleri serpiştiriyoruz. Üzerine sarısını dağıtmadan yumurtayı kırıyoruz. Yumurtanın üzerine karabiber ekiyoruz. Patatesleri de ilave edip zarf şeklinde kapatıyoruz. Önceden ısıtılmış tavaya biraz zeytinyağı gezdiriyoruz. Orta ateşte önlü arkalı kızartıyoruz. Gözlemeyi kestiğinizde yumurtanın akışkan kıvamda olmasını isterseniz resimdeki kadar kızartmayın, daha erken tavadan alın. 
Afiyet olsun..













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder