19 Ekim 2014 Pazar

Komşularımla Akşam Çayı Tertipledik, Adını da 'Gün' Koyduk... Çikolatalı Cheesecake...




    Komşularımla gerçekleştireceğimiz akşam buluşmamız için bu cheesecake i hazırladım. Sağ olsunlar hepsi beğendi. Tek çeşit yapma konusunda daha önceden anlaştığımız için sadece bunu hazırladım ve bence iyiki de tek çeşitmiş çünkü gayet tok tutuyor.
    Daha önce tahin-pekmezlisini yapmış ve bayılmıştım ama keşke biraz daha hafif olsa diye düşünüp yeni tarif araştırmaya karar vermiştim. En sonunda burada buldum. Fakat ben labne miktarını yarı yarıya tuzsuz peynirle değiştirdim. Tabanı biraz daha kalın olsun diye iki paket burçak kullanıp tereyağını bir tatlı k. artırdım. Onun haricinde tarife sadık kaldım. Daha önceki cheesecake denemelerimi 'ben pek sevmiyorum' diye sabote eden yol arkadaşım çok beğendi, devamını aradı :-)

Not; Fotoğrafta iki kat gibi görünüyor ama aslında değil. 


Oğulçe de misafirleri için milföylü kurabiye hazırladı.






Tarifi ise şöyle;

1 paket milföy hamuru tane tane, uygun kaplara çukur şekilde yerleştirilir. İçine evin hanımının özene bezene binbir zahmetle hazırladığı ama ev halkının yüzüne bakmadığı marmelat-reçel (ben kızılcık marmelatımı feda ettim :-(......) birer tk. paylaştırılır. 160 C. de üzeri kızarana kadar pişirilir. Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpilir.
Not; Ben fırına yerleştirme ve malzeme tedariği dışında hiçbir aşamasına karışmadım. Çocuklara mutfak atölyesi yaptırmak için basit bir fikir olabilir. Oğulçe yaptığını beğenmeyen aşçılardan, piştikten sonra tadına bakınca '-ıyyyy çok kötü olmuuuuşşşş' dedi :-) ama kızçe ve diğer misafirler beğendi :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder