26 Mayıs 2014 Pazartesi

Bitkisel-Hayvansal Kalsiyum Rekabeti; Susam Sütü

Bildiğiniz gibi bir ara görsel ve buna bağlı olarak devamında yazılı medyada Kan grubuna göre beslenme usulleri revaçtaydı. Ben de çok sözü geçen kitaplardan bazılarını okumuştum. Sonra beslenmenin bir bütün olduğunu ve gıdaları sınıflandırmak yerine mümkün oldukça sağlıklı olanlarını tüketmenin önemini anladım. Zaten az yemenin, sürekli bir şeyler yemek fikrini aklımızdan çıkarmanın çok daha sağlıklı ve insan vücudunun yapısına uygun olduğunu biliyoruz. Ayrıca bunun metabolik sonuçlarının yanında manevi neticelerini de yaşadıkça tecrübe etmekteyim çok şükür. Her ne kadar gıda intöleransına inansam da, ben işin özünün yine atalarımınızın sözünde yattığını düşünüyorum; 'her şeyin aşırısı zaralıdır', ölçü, denge hayatın her safhasında zaruridir. 


Bu girişten sonra yine de inek sütüne alerjisi olanlar ya da hayvani kalsiyum kaynaklarının zararlı olduğunu düşünenler için bir tarifim var; Susam Sütü! Tabii ki benim keşfim değil, öğrendim ve yapıyorum. Benim için susam sütünün en cazip yanı inek sütüne göre yaklaşık 1'e 4 oranında daha fazla kalsiyum içermesi. Tabii bunun yanında inek sütünün üretim ve tedarik aşamalarında başına gelenleri kulak ardı ediyorum. 
Ben evimde şöyle bir düzen oturtum. Her sabah çocuklarıma bir bardak az zencefil ve ballı inek sütü içiriyorum. Öğle yemeğinde birer kase yoğurt yiyorlar ve akşam da kefirli ayran içiyoruz hep birlikte. Bu hem kolay uykuya geçmelerini sağlıyor hem de kefiri yalnız başına çok istekli içmedikleri için yoğurtla karıştırıp ayran olarak sunuyorum. Susam sütünü de bazen bunlardan birinin yerine ikame ediyorum :-)

Tam ben fotoğraf çekerken bardaklara uzanan oğulçemin eli.

Susam Sütü;
1 sb. çiğ susam 
1 tane olgun muz
1 tk. keçiboynuzu tozu
1 yk. bal
1 çy k. tarçın
Çiğ susamı yıkayıp akşamdan ıslatıyorum. (Susamı cam bir kavanoza koyup üzerini dört parmak geçecek kadar su ekliyorum.) Sabah blendırdan geçiriyorum. Sonra yoğurt kesesinden sıkarak süzüyorum (çıkan posayı kesinlikle atmıyorum, ilk yaptığım keke kurabiyeye ekliyorum.) Süzdüğüm süte diğer malzemeleri ekleyerek robottan geçiriyorum. 
Keçiboynuzunun, bal ve tarçın zaten başlı başına doğal antioksidan ve enerji kaynağı olduğu için çocuklarım bu sütü içtiklerinde çok mutlu oluyorum :-))
Ben sütümüzü hazırlarken benim afacanlarım da kendi çaplarında iksir hazırlıyorlardı mutfaktaki baharatlarımı kullanarak. Sütü içtiklerinde oğulçem; "Anneeeee asıl iksir bu olmuuuuuşşşşşş" diyerek beni onurlandırdı....



Bir yudumda bitirilmiş sütten geriye kalanlar...

2 yorum:

  1. Ya bu annenin kuzularının hem süte hem de susama alerjileri varsa?O zaman bir dua istemek hakkım olur sanırım ;(

    YanıtlaSil
  2. Susam sütüne alerjisi varsa çiğ badem sütünü deneyebilirsiniz. Ve tabii ki her anne gibi, her çocuk gibi bolca dua istemek hakkımız..

    YanıtlaSil