14 Mart 2014 Cuma

Buzlukta Neler Stoklayabiliriz?

Her ev hanımı hızlı ve lezzetli yemekler yapmayı, evinin her yerinin mis gibi tertemiz ve derli toplu olmasını, çocuklarına sağlıklı gıdalar yedirmeyi, yaşlarının gerektirdiği eğitimi verebilmeyi, eşiyle başbaşa vakit geçirmeyi ve bütün bunlarla birlikte kendine de vakit ayırabilmeyi hayal eder herhalde. Ben sekizinci yılımda hala bunun formülünü tam olarak bulmayı başarabilmiş değilim. Fakat denemelerim, pes etmelerim, yılmalarım, karamsarlıklarım ve hemen ardından tekrar umut etmelerim, gayretlerim devam ediyor.
Kadınların, hele ki çocuklu kadınların evde geçirdiği saatlerin büyük bir kısmı mutfakta geçiyor, bunu anladık da bunun bir kolayı olamaz mı derseniz ara ara kendi yaptıklarımla ilgili fikirler vereceğim inşallah..



 Bunlar ıspanak püresi. Nerelerde kullanılır; Ispanaklı kek, ıspanak çorbası şimdilik aklıma gelenler. Her malzeme her an elimizin altında olamayınca buzluktaki rezervler gün kurtarıcı olabiliyor :-) Ben ıspanakları ayıklayıp yıkayıp küçük küçük doğruyorum, sonra da robottan geçiriyorum. Porsiyonluk paketliyorum.


Taze mantar bulabildiğimde  (özellikle istiridye mantar alıyorum, çok daha lezzetli) biraz fazla alıyorum. Temizledikten sonra küçük küçük doğrayıp kısık ateşte kendi suyunda suyunu çekene kadar kavuruyorum (yağsız). Soğuyunca porsiyonluk paketliyorum.
Nerelerde kullanıyorum; Pizzada, mantar çorbasında, börekte, kahvaltıda fırında küçük güveçler yaparken vs.


Nohut aldığımda kesinlikle hemen akşamdan ıslatır ve sabah düdüklüde 1 saat pişiririm. Soğuyunca paketleyip buzluğa istiflerim. Nerelerde kullanıyorum; Çorbalarda, pilavlarda, bazı yemeklerde, humusta vs.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder