22 Nisan 2015 Çarşamba

Her Yiğidin Bir Yoğurt Yiyişi Vardır da Vardır... Yeşil Çay... Emile...

Hayatı bu renkliliğiyle severim. Evimdeki çiçeklerin bile tek düze, aynı renk olmalarından hoşlanmam. Bir tarhana çorbasını her seferinde aynı usûlle, kahveyi hep bir fincan suya bir tatlı kaşığı dolusuyla, yumurtayı hep sade tereyağıyla pişirmeyi, çayı hep aynı şekilde demlemeyi sevemem.. Farklı malzemeler kullanmalı, yeni yeni terkipler denemeliyim. İllaki evdeki malzemeyi değerlendirmeliyim. Değişik yerlerden bir merak uğruna alıp o haliyle yemeyi tercih etmediğimiz ürünleri buzdolabımda belirlediğim 'değerlendirilecekler rafı'm da zamanı gelene, aklıma esene kadar bekletmekten ve sonra ortaya yepyeni bir lezzet çıkarabilmekten dolayı hissettiğim hoşnutluk tarife sığmaz :-) Bütün bu sebeplerle de söz konusu bir sebze çorbası bile olsa karşımdakine muhakkak nasıl pişirdiğini sorarım. Ola ki onun aklına gelen benim aklıma gelmemiştir.

Bitki Çayı Tüketirken Nelere Dikkat Etmeli?

Bu sefer konumuz yeşil çay.. Bütün hayatıma yaydığım öğrencilik yıllarımın baba evinde, anneciğimin dizinin dibinde geçirdiğim kısmında kahvaltımıza sık sık yeşil çay eşlik ederdi. Sofrada bazen şakadan bazen usançtan sorardım anneme; bunu bize işkence olsun diye mi yapıyorsun, diye. Anneciğim de sabırla devam ederdi bize yeşil çay demlemeye. Yıllar geçti, sağlığımızı muhafaza etmenin önemini kavramaya başladıkça ben de yeşil çay demler oldum. Ama saklamayı başardığım damak zevki muhalefetime de çare bulamadım. Kaçabildiğim her fırsatta geleneksel siyah çaya rağbet ettim...
Veee... Aradığımı buldum! Oğulçenin sınıfındaki velilerden birinin tarifiyle hem tadı hoş olan hem de insana keyif hissi yaşatan terkip şöyle;

Çaydanlığın demliğine bir yemek kaşığı yeşil çay, 1 dal adaçayı, 1 kabuk tarçın koyup bildiğimiz yöntemle çayımızı demliyoruz. Hepsi bu kadar!
Not: Şef yanına Jean Jacques Rousseou' nun Emile' sini tavsile ediyor :-)

mutlu anne babalar mutlu çocuklar: ÇOCUK DEDİĞİN...

Çocuklarımıza karşı sergilenen bu tutumun tam da karşısında durmasıyla dönüp dönüp okunulası, satır satır çizilesi, üzerinde düşünülesi bir kitap bana göre... Bir süredir özetini tercümesinden okuyordum. İş Bankası Kültür Yayınları'ndan çıkmış tam metnini okumaya başladım. Fırsat buldukça alıntılar yapmaya çalışacağım. 


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder