13 Mart 2014 Perşembe

Trileçe Yapalım


Kayınvalidem benim her şeyi evde yapma huyumu bildiği için bana geldiği bir gün 'trileçe isminde bir tatlı var, nasıl yapılıyor biliyor musun?' dedi. Ben ilk defa ondan duydum ve telaşımın arasında hemen unuttum. O hafta sonu üniversiteden arkadaşımla buluştuk ve sinemadan sonra bir yerde oturup sohbet ederken o da Trileçe den bahsetti ve bana araştırıp öğrenmek şart oldu :-)
Geleneksel Arnavut tatlısıymış. Her yiyen bayılıyormuş, tatlı yemem diyenler iki dilimde doymuyormuş vs. Bir sürü tarif arasından (bir sürü linkte farklı ölçüler var, yapımları ayrıntılı anlatılmıyor. Ben kendi tecrübelerimi de eklediğim için link vermiyorum.) aşağıda yazacağım ölçülerle olanına aklım yattı ve yaptım. Sonuçta 15 dilimlik harika bir lezzet çıktı ortaya. Deneyen bir şey kaybetmez bence...


Malzemeler;

Hamuru için;
5 yumurta
1 sb. sıvı yağ (ben zeytinyağı kullanıyorum)
10 yk. toz şeker
10 yk. un
5 yk. irmik
1 tk. karbonat
Karamel Sosu için;
5 yk. toz şeker
50 gr. tereyağı (yaklaşık iki yk.)
1 pkt çiğ süt kreması
Şerbeti için;
6 yk. toz şeker
5 sb. soğuk süt
2 pkt. krema (bir pkt yerine 1 kase süt üstü kullandım, evde vardı)



 Yumurta ve şekeri kıvamı koyulaşıp rengi açılana kadar çırpıyoruz. Sıvı yağ, un ve irmik, kabonatı da ekleyip tekrar çırpıyoruz. Önceden 180 C. de ısıtılmış fırına verip 40-50 dk. pişiriyoruz. Kürdan testi yapıp çıkarıyoruz. Kek ılırken şerbetini hazırlıyoruz.


Süt, krema ve şekeri derin bir kaba koyup mikserin yüksek devrinde tamamen karışana kadar çırpıyoruz.


 Teflon bir tavada (neyazık ki teflon, ben daha önce seramik tavamda karamel yapamadım, şeker bir türlü karamelize olmadı, bu sefer risk almadım) şekeri karamelize ediyoruz. Yalnız burada çok dikkatli ve süratli davranmak gerekiyor. Ben fotoğraf çekeceğim diye şekeri biraz yaktım, tadı hafif acı :-((


Şeker karamelize olunca önce tereyağını ekleyip eritiyoruz, bu arada yağ şekeri seyreltiyor. Tereyağı iyice eriyince kremayı yavaş yavaş ekliyoruz. Önce kremayı eklersek şeker hemen kendini sıkıp katılaşıyor (tecrübeyle sabittir) Kremayı eklerken ve iyice karıştırırken ocağın altını çok kısıyoruz.  


 Sos bu hale gelince sürekli karışıtırıp daha önce keserek şerbetini verdiğimiz keke döküyoruz.


 Şerbet çok gibi gelebilir ama bir gecede tamamını çekiyor.


 En son karamel sosunu sürüp dolapta dinlenmeye bırakıyoruz.






4 yorum:

  1. Hatice Mesci13 Mart 2014 21:26

    Triliçe mi kraliçe mi bu ya huu!

    YanıtlaSil
  2. Hımm, bakış açınıza göre değişir...

    YanıtlaSil
  3. Hoş geldiniz Hatice hanım, nihayet sizi de aramızda görebildik. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şükür, bizim de yol uzundu herhalde;)

      Sil