7 Ekim 2015 Çarşamba

Maydanoz Saklama Yöntemim...

Malumunuz pek çok şeyi olduğu gibi maydanozuda artık çarşıda pazarda ha deyince bulmak mümkün olmuyor. Bulunca da tadına ve kokusuna doyulmuyor. Tabii ki pazarda-markette rastladığımız ve ne koku ne görünüş olarak maydanoza hiç benzemeyen yeşillikleri kasdetmiyorum. 
Babamın bahçesinden; gübresiz, ilaçsız...
Kastım şu gördüğünüz incecik sapları, minicik yaprakları, neredeyse yaklaşmadan kokusunu duyuran muhteşem baharattır. Tazesi çiğ olarak yenilebildiği gibi dolmadan çorbaya kadar ne varsa lezzetlendirir. Kurusu bile aranan baharatlar arasındadır. 



 Bu sebeple ben böyle maydanoz bulduğum zaman kaçırmıyorum. 4-5 bağ alıyorum. Yıkayıp küçük küçük doğruyorum. Tahtakale'den toplu olarak aldığım minik kilitli buzdolabı poşetlerine koyup buzluğumda depoluyorum (fikir sahibi eski komşum sevgili Hatice). Çorba mı yapacağım köfte mi, artık neye yakıştırırsam poşetin kapağını açıp ihtiyacım olan miktarını çözdürmeden alıyorum. Kilidi havasını aldırarak kapatıp tekrar buzluğa kaldırıyorum. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder