9 Nisan 2015 Perşembe

Mevsimi Geçenlere Veda Etmenin Güzelliği...

Soğuk algınlığına karşı sarımsak!

Sarımsak çayı...
Sarımsak sirkesi...
Sarımsak turşusu...
Sarımsak mucizesi...
Sarımsak üzerine yazılmış yüzlerce yazı...

Ben ise taaaa Bursa' nın bir köyünden evime kadar ulaşmış, yerli tohumla üretildiği için kıymeti daha da artmış, bütün bir kış sofralarımıza lezzet, vücudumuza şifa katmış sarımsaklarımdan arta kalanları sıcaklar bastırmadan nasıl değerlendirdiğimi anlatmak istedim. Malum, artık kuru sarımsak yerini tazesine bıraktı. Baharla birlikte her şeyin tazesi çıkmaya başladı. 




Önce kafa kısımlarını kopardım ve tek tek ayıkladım sarımsaklarımı. İri dişli ve cücüklenmemiş olanlarını cam kavanoza koydum. 


Diğerlerini ise ayıklamadan, diş halinde toprağa gömdüm. Yanına da taze soğanlık soğanları yatırdım. Taze soğan ve sarımsak için yol gözlemekteyiz :-)



Kavanoza koyduğum sarımsakların üzerine zeytinyağı doldurdum. Birkaç gün içinde sarımsak aromasını yağa verecek. Bu yağı salatalara yakıştırıyorum. Sarımsakları ise ziyan etmeden yemeklere ilave edeceğim. 


Oğulçenin öğretmeninin motivayon gücü yüksek :-) Kitap kurdu yarışmasının ilk ödülü; Uçurtma Şenliği...

Kızçenin Deyişleri;
-Anne!
-hıııı?
-bıdı bıdı bıdı bıdı...
-hımm evet anladım tamam..
-sen beni hiç dinlemiyosun, yetey aytıııık! (ilk ergenliğe giriş)
//////////////
-Anne!
-Efendim?
-Yakalamakki oynalım mı? (yakalayamaz ki)
/////////////
İnternette bir şeyler dinleyen annesini gören kızçe bağırır;
-Sonya da ben babayı dinlim olu muuu? (babasının youtube'daki videosuna istinaden)
////////////
Her şeye hayır deme rekorunu kırdığı için adı 'hayır Aşo' ya çıktığı bir gün;
-günün nasıl geçti oğlum?
-çok güzeldi..
-senin günün nasıl geçti kızım?
-hayır geçmediiiii... geçmedi demedim mi? geçmedi diyom sana...
/////////////
Ağabeyiyle kavga etmek için fırsat kollayan, ama o okulduyken de hasretlik çeken kızçe, ben ağabeyine kızınca tavrını koyar;
-anneeee, abime kızma, o benim arkaşım, abim.. ben onu çok sevom..
//////////////
Daha sabah aydınlanmadan yanımda biten kızçenin ilk sorusu;
-anne, anneannemle dedem uyanmış mıdır?
/////////////
Son günlerin bıkıp usandıran ama şevki kırılmasın diye her defasında ilk defa duyuyormuş gibi yapılan repliği;
-Anne, ben anakula gidiyom, öyetmen bana dölev verdi. Bak çantam da var.
????????


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder