2 Ocak 2015 Cuma

Hüviyette Yabancı Özde Bir... Çikolatalı Vişneli Pasta...

Pazar günü akşam eşimin işi dolayısıyla tanıştığımız iki aileyi evimizde misafir ettik. Ailelerden birinin hanımı Tatar asıllı ama doğma büyüme Rusya'lıydı. Evlenince Türkiye gelmiş. Diğer aile ise karı-koca İran Türklerinden. Yol arkadaşım haftada bir gün Mesnevi sohbetine katılıyor. Bu vesileyle de sohbeti veren İranlı hoca ile tanışmışlar. Sağ olsunlar, bizi ziyaret etmeye evimize geldiler. Benim için oldukça değişik bir tecrübe oldu. Olabildiğince anlaşılır bir Türkçeyle konuşmalarına bir tek ben zor uyum sağladım diyebilirim. Fasülyelerim hiç yadırgamadan, hatta sonrasında da bana hiç sormadan, gayet güzel anlaştılar misafirlerimizle. Ben durdum... Hayret ettim...
Misafirlerimiz için bu pastayı hazırladık hep birlikte;



Pastanın kekini kızçeyle, krema ve süslemelerini oğulçeyle birlikte yaptık. Artık kızçe de mutfağımızda faal olmaya başladı :-) Öyle ki onsuz bir şey yapmamıza izin vermiyor diyebiliriz..

Pastanın tarifi buradan. Ama ben ne olur ne olmaz sayfamda da bulunsun istiyorum. 


ÇİKOLATALI VİŞNELİ YAŞ PASTA (En az 20 kişilik)
Malzemeler (26 x 37 cm teflon tepsi için)
Pandispanya malzemeleri
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı+ 1 su bardağının üçte biri un
  • 1 paket kabartma tozu
Krema Malzemeleri
  • 4 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 80 gr. bitter çikolata
  • 150 gr. labne peyniri
  • 1 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 su bardağı bol taneli vişne reçeli (konserve vişne de olabilir)
  • 1 tatlı kaşığı vanilya
  • Çikolatalı Sos Malzemeleri
    • 1 su bardağı yarı yarıya süt ve su
    • 1 silme tatlı kaşığı un
    • 1 tepeli yemek kaşığı kakao
    • 3 yemek kaşığı şeker
    • 40 gr. çikolata
    • 1 tatlı kaşığı dolusu tereyağı
    • 1 çay kaşığı vanilya
    • Pastayı ıslatmak için: 1 su bardağı süt



Yapılışına özenmeye ne vaktim ne enerjim ne de mutfağımda hakimiyetim vardı. Pandispanyasını klasik usulle hazırlayıp pişirdik. Dinlenince bıçakla ortasından iki kat a ayırdık. Sütle ıslattık. Kremasını sürdük. İkinci katı üstüne kapattık. Onu da ıslattık. Üzerine buzlukta sakladığımız vişneleri dizdik. Onun da üzerine çikolata sosumuzu döktük. Çikolata rendeleyip dolapta bir gece dinlenmeye bıraktık. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder