21 Ekim 2014 Salı

Kış Aylarında Buzlukların Olmazsa Olmazı; Kemik Suyu..


    Bu konu biraz aceleye geldi ve fazla fotoğraf çekemedim. O günkü binlerce iş :-) listemde; alınan mutfak ihtiyaçlarının işlenmesi gerekenlerinin işlenmesi, kemiklerin vitamin iksirine dönüştürülmesi, akşama misafir davet edilmesi ve bütün bunların dışında oğulçenin okuluna her günkü gibi 6 sefer düzenlenmesi vardı :-) Evi toplama, oturulacak alan yaratma gibi işleri işten saymıyorum görüldüğü gibi...


    Neyse efendim, bu belki de, hatta büyük ihtimalle bir çok evde yapılagelen bir tarif ama bu sayfada da olmasını istedim. Malum bu blogu yazmamın en mühim sebebi, çocuklarıma büyüdüklerinde kendimce bir yol haritası sunabilmek.
    Bu kemik suyunda neler var peki?

Yaklaşık bir kilo kuzu kemiği
3 küçük boy soğan (dörde bölünmüş)
1 baş sarımsak (sadece en dış kabuğu soyulmuş)
1 yk. top karabiber
1 yk. biberiye (ya da üç dal defne yaprağı)
1 havuç (gelişi güzel doğranmış)
Aldığı kadar su.
Bütün malzemeleri düdüklüye koyup düdüğü ötmeye başladıktan itibaren iki saat pişiriyorum. Pişme işlemi bittiğinde jölemsi bir kıvam almış oluyor. Ilıyınca 500 ml. lik su şişelerine doldurup derin dondurucuya kaldırıyorum. 
Çorba, pilav, dolma için her an elimizin altında hazır oluyor böylece...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder