7 Nisan 2014 Pazartesi

Kahvaltı Moderatörsüz Olmaz; Pastane Poğaçası


Anlaşılacağı gibi Emirgan'ın o güzel atmosferinden sıyrılabilmiş değiliz :-) 

Çocukluğumdan beri kahvaltının günün en önemli öğünü olduğu cümlesi kulaklarımdadır. Ben her şey atlansa da öğünlerin atlanmadığı, her şey ihmal edilse de yemek pişirmenin ihmal edilmediği, mutfağının, ocakta sürekli kaynayan tencereler ve belinde önlük, elinde bıçak sürekli hazırlık yapan bir ev hanımının eliyle zenginleştiği bir evde büyüdüm. Şimdi rahmetli olan bir komşumuz anneme 'sen yemek pişirmiyorsun, olmayanı olduruyorsun, üretiyorsun' derdi. O zamanlar kıymetini anlayamadığımız, hatta sürekli yemek düşünülüyor diye eleştirdiğimiz bu hal, yıllar sonra  evin yuvaya dönüşmesine sebep olan bir sıcak hatıra olarak zihnimin bir köşesinde yerini almış bile.. Ben de sabah kalkar kalkmaz günün yemek planlamasını yapan ve bu işi yerine oturtamadan rahat edemeyen bir anneyim çok şükür... 
Evet kahvaltı günün en önemli öğünüdür ve bizim evde çok sevilir :-) Ama bu saltanatını her zaman bir moderatöre borçludur. Bu 'kahvaltı moderatörü' kavramını ben uydurdum :-) Nadir zamanlar dışında bizim kahvaltı soframızda mutlaka o sabah pişmiş sıcak bir şeyler olur. Bazen akıtma, bazen börek, bazen yumurtalı ekmek, bazen pizza, bazen poğaça... Bu sabah pastane poğaçası tarifi vereceğim. Bilmeyen yapmayan var mı hala acaba? Yine de bir de tam buğday unuyla denemenizi tavsiye ederim. 


Malzemeler;
250 gr oda ısısında tereyağı
2 yumurta (bir sarı üste sürmek için ayrılır)
1 tk. tuz
1 yk. şeker
1 tk, mahlep (eğer sade yapılacaksa)
1 çay b. ılık süt
1 pkt. instant maya
Aldığı kadar un (ben kıvam verene kadar tam buğday unu, yoğururken beyaz un ekledim)

Bütün malzemeler yoğurulur. Yumuşak bir hamur elde edince üstünü nemli bir bezle örtüp bir saat dinlendirilir. Sekil verip tepsiye dizilir (yuvarlak şekiller benim, elips, dikdörtgen, karataş şekilleri oğulçenin :-).........). Yumurtası sürülüp susam-çörek otu serpilir. Yarım saat de tepsi mayası için dinlendirilir. 200 C. de üstü kızarana kadar pişirilir.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder