20 Mart 2014 Perşembe

Bir Kahvaltı Klasiği; Yumurtalı Ekmek

Çok şükür evimizin ekmek alanı çok, fakat yine çok şükür o kadar ekmek yiyeni de yok :-)) Yani evimize ekmek alınır, herkes bir iki dilim yedikten sonra sevgili ekmek maharetli bir hatunun ellerinde hal değiştirip yeniden insan kursağından geçmeyi bekler...
Bu konuda pek çoğumuz gibi hassasım. Mübareği çöpe atmak bende dünyanın en nankör, en kötü çağrışımlarını yapıyor. Nimete saygısızlık bizim kültürümüzde inceden inceye öyle güzel işleniyor ki zihinlere, bu fiil işlendiği yere felaketler çökecekmiş gibi bir hisse kapılıyorum. Bu sebeplerle bayat ekmekleri nasıl değerlendirdiğimle ilgili bir başlık açtım. Bugün yumurtalı ekmekle başlayalım bakalım yolculuğumun bu kısmına...
Yumurtalı Ekmek;

Kişi sayısına yeterli dilim bayat ekmek
3 yumurta (ben fırsat bu fırsat deyip yumurtasını bol koyuyorum :-)   )
1 çy brd. süt
1 çy. brd. peynir rendesi
yarım çy. brd. sıvı yağ
tuz
Bütün malzemeler karıştırılıp sos yapılır.


Yumurtalı sosa bulanan dilimler yapışmayan tavada önlü arkalı kızartılır. Bu haliyle mis gibi yumuşacık hale gelen ekmek dilimleri 'sen daha fazla yedin amaaaaa' serzenişleriyle ve de afiyetle yenir..


2 yorum:

  1. Çok iyi bildigim küçükken haftada rn az bir kahvaltimizin bu şekilde geçtiği bir tarif. Ama eşimin begenmemesi sonucu hiç yapmıyorum hatirlatmis oldun sabah yaptim ve kizlarim sevdi :)

    YanıtlaSil
  2. Biz ailecek sevdiğimiz için bizim evde de çok yapılıyor. afiyet olsun.

    YanıtlaSil