31 Mayıs 2016 Salı

Chia Tohumlu, Kefirli, Tam Buğday Unlu Pizza...


Chia tohumu akımına ben de kapılmış vaziyetteyim. Söylenenler, yazılıp çizilenler doğru ise kazandıklarım kaybettiklerimden çok :-) Madem bu kadar faydalı, nelerle uyuşup uyuşmayacağı, nelerin malzeme listesine eklenebileceği deneme yanılmalarımıza açıktır.. deyip sıvadım kolları. Yoğurtlu meyve salatalarına yakıştığını artık hepimiz biliyoruz sanırım. Suda bir süre bekleyince suyun kıvamını jölemsi hale getirdiğini de.. Bu yüzden unsuz tatlılarda deneyenler de var. Ben nedense tuzlulara daha çok yakıştırdım. Bu sebeple kendilerine keten tohumu muamelesi yapıyorum :-) 


Pizza hamurunun çıtırı makbul bizim evde. Bu tohum da çiğnendikçe ağızda çıt çıt ediyor. E öyleyse tamamdır dedik. Ve gerçekten çok beğendik. Tarifi (tamamen bana ait) şöyle;

Malzemeler;

Hamur için;

1 sb. kefir
1 yumurta
1 sb. sıvıyağ
1/2 paket yaş maya
Alabildiği kadar tam buğday unu
1 tk. tuz 1tk. şeker
1 yk. chia tohumu
1 yk. sirke

Sıvılar karıştırılıp maya içinde ezilir. Sonra bütün malzemeler karıştırılıp ekmek hamuru yumuşaklığında hamur elde edilir. Sarılıp sarmalanıp mayalanmaya bırakılır (en az 2 saat). Ben genelde sabah yoğurup akşam ya da akşam yoğurup sabah pişmeye hazırlarım. 

Pizza sosu;
3 büyük domates/yarım kiloluk kışlık domates uyutması/menemen
3 diş sarımsak (ezilmiş)
1 yk. kuru nane
1 çy k. tuz

Bütün malzemeler karıştırılır. Yağlanmış tepsiye yayılmış hamurun üzerine sürülür. 


Pİzza malzemeleri;

Evde ne varsa :-)) Bence yenilebilen pek çok şey olur. Yakıştırmak size kalmış. Bu pizzama sucuk, domates, zeytin, mısır ve kaşar peyniri kattım ben. 

Not;
Kaşar hariç bütün malzemeleri sos sürülmüş hamurun üzerine diziyoruz. 180 C'de hamur pişene kadar pişiriyoruz. En son kaşarlarını serpip fırını kapatıyoruz ve sıcak fırında kaşarların erimesini bekliyoruz. Bu haliyle biz daha çok seviyoruz. :-))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder