19 Aralık 2014 Cuma

Karnıbahar Çorbası...


Takip ettiğim bloggerların birinden ilham alarak hazırladım bu çorbayı. Karnıbahar yenmeyen evlerde de sevilmesi umuduyla tarifimi ekliyorum..

Malzemeler; 
Bir küçük karnıbahar
3 bardak tavuk suyu
1 bardak süt
1 yk. (tepeleme) tam buğday unu
1 çy. k. zerdeçal
1 çy. k. karabiber
Tuz

Yapılışı;
Karnıbaharı temizleyip dal dal ayırdım. Elektrikli tencereme koydum. Üzerine bütün malzemeleri ekleyip kapağını kapattım. Çorba programında çalıştırdım. Program tamamlandığında blenderdan geçirdim. Pul biberle servis ettim. 
Bu haliyle çocuklarıma çok da cazip gelmedi ama bence çok lezzetliydi. Sofraya minik reçel kaselerinde kekik, acı pul biber ve toz biber getirdim. 'Buyurun, sağlıklı olduğundan emin olduğunuz ama tadı damağınıza pek uymayan bir yiyecek olduğunda baharatlarla tadını kendiniz ayarlayabilirsiniz' dedim. İkisi de bunu büyük bir jest olarak düşündü ve gurme edalarında 'biraz daha, biraz daha şundan; hıh tamam şimdi olmuş! Biz yaptık!' diyerek içtiler çorbalarını. E benim için mühim olan da sonuçtu zaten :-)
Not: Oğulçe okula başlayıp da hemen her evde yaşanan ödev krizleri bizim evde de baş gösterince, yemekler mi yanmadı, yemeksiz akşamlara mı erilmedi, bayatlamış yemekler yüzünden yol arkadaşımın sitemlerine mi katlanılmadı şu evde... Sonunda şurada görüp de can kurtaran gibi yapıştığım tenceremi aldım. Rahata erdim çok şükür :-) Verdiğim linkte yorumlarla birlikte zaten her soruya cevap olduğu için tekrar etmeye gerek görmedim. Kısaca; TAVSİYE EDERİM..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder