8 Mayıs 2014 Perşembe

Çokomel Bahane....

oğlumun evimizin önündeki kırdan toplayıp getirdiği bir türlü gel(e)meyen bahar çiçekleri...

Epeydir bir bahar yorguluğudur gidiyor bütün mevzuların düğüm noktası olarak.. Artık neredeyse iki kişi bir araya gelince konuşulanlar yorgunluk, bezginlik, umutsuzluk çevresinde dönüp duruyor. Sonra adına 'bahar yorgunluğu' deyip geçiveriyoruz üzerinden. Bu hal beni yaklaşık bir aydır esir aldığı için canım hep yavaşlayıp kitap okumak istiyor, hatta mecburen yaptığım işler esnasında, ortalıktan el ayak çekilince koltuğa gömülüp konsolumun üzerine sıraladığım kitaplarımı okşaya koklaya okuyacağımın hayalini kuruyorum. Ama çoğu kez ev canavarlarımın uyuyup da ortalığın sakinleşmesi anına kadar ben uyku havasına bürünmüş oluyorum. Şu sıralar, bir kitap okuyup çay kolik olduğum durumum yine bir kitap okuyup kafein perhizine girme haline doğru değişti. Bu sebeple enerji bulmak için epeyce gayret sarfedip arayışlara girmem gerekti :-)
Size ilk ve şiddetle tavsiyem; yerli malı antidepresan tavsiyesi başlıklı yazıyı okumanız olacak. Gülse Birsel'in yazısı için linke tıklamanız yeterli. 
İkinci şiddetli tavsiyem ise hergün zamana yayarak aşağı yukarı on bardak su içmenizdir. Ben sabah kalkar kalkmaz avucuma koyduğum bir çimdik tuzla birlikte bir bardak su içiyorum. Sonra da bir bardak ballı sirkeli (sirkeyi kendim yapıyorum) su içerek güne başlıyorum. Beni gören miniklerim de bir kaç gündür bu düzene merak saldılar. Bakalım ne kadar devam edebilecekler :-)




Bütün bunlardan sonra tarifini  buradan bulabileceğiniz çokomelimize geçebiliriz... Ölçüleri ve tarifi gözünüz kapalı yapabilirsiniz. Bizim evde çok sevildi. Fakat ben size yaparken yaşadığım tecrübeleri yazacağım fikir olması için.


Her aşamasını birebir uyguladığım çokomelimi bir anlık gafletle tezgahın üzerine serdiğim yağlı kağıda dizdim bütün işlemleri tamamlanınca. Fakat benmari usulü eritilen çikolatalar buzdolabına girmeden eski sertliklerini yakalayamadıkları için çokomelleri tekrar buzdolabına koymam gerekince yağlı kağıdı tepsiye aktarırken mutfak kazası yaşadık ve hepsi tam da katılaşmadan birbirine yapışmış oldu. Çözüm olarak pasta süsüyle görüntüyü kurtadığımı düşünüyorum ama bir dahaki sefere hiç risk almam :-)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder