19 Şubat 2014 Çarşamba

Evde Fotoğraf Çerçevesi Yapımı

Günaydın...
Bugün kızçe uyurken oğulçeyle birlikte çok beğendiğimiz bir fotoğrafa çerçeve hazırladık.
 Gereken Malzemeler;
Laminasyon makinesi (ben yukarıda gördüğünüz makineyi kullanıyorum.)
Laminasyon filmi
Değişik şekillerde pul
Ve dolapta çekmecede durmasına gönlünüzün razı olmadığı bir fotoğraf :-)

Önce fotoğrafı filmin arasına yerleştirdik sonra da pulları oğlum gelişigüzel istediği yere serpti. Yalnız bu arada sarı ile lacivertin değil yanyana aynı hizada olmasına bile izin vermedi. Sebebini "anne seviyorum laciverti rengini ama sarının yanında değil" diye açıkladı. Fanatiklik ruhunda, halaları, enişteleri ve babası sağ olsun; işlem tamam!!!
Isınan makinenin ışığı yeşil yandığında filmi dikkatlice yerleştirdik ki pullar canlarının istediği yere gitmesinler. Çıkan sonuç yüz güldürücüydü. Oğulçe çok beğendi, ben odalarının duvarını düşünmüştüm asmak için ama oğlum salonun en görülen yerine asmayı tercih etti.
Çerçeve transparan olduğu için fotoğraf kısmına yapıştırdık çift taraflı bantları, böylece karşıdan bakıldığında istenmeyen fazlalıklar yok.

Laminasyon Makinesi Ne İşe Yarar?
Oğlum bir buçuk yaşlarındayken ona Tubitak ın çıkardığı meraklı minik dergisinden almaya başlamıştım. Bilenler vardır muhakkak, eşleştirme kartları vb. oyunlar çıkıyor dergiden. Oğulçe o kartları eşleştirmeyi ve sonra da tadına bakmayı çok sevdiği için ben önce o uyurken kartları lamine edip kullanıma hazırlıyordum. Böylece ağzına soksa da kartlar deforme olmuyordu. Bundan sonra bozulmasını, eskimesini, yırtılmasını istemediğimiz her şeyi lamine etmeye başladık. Yazıcıdan çıktısını aldığımız resimli hikayeler dahil.

Laminasyon Makinesini Nereden Alabilirsiniz?

Ben eskiden beri üye olduğum Montessori Grubu aracılığı ile yurt dışından getiren bir üyeden satın almıştım. Hala getiriyor mu bilmiyorum. Ama internette araştırırsanız bulabilirsiniz. Filmlerini de Hepsiburada.com dan alıyorum. Çok satılan bir ürün olmadığı için kırtasiyelerde ya bulunmuyor ya da fahiş fiyatlarla satılıyor anladığım kadarıyla.

Kolay Gelsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder