15 Ağustos 2016 Pazartesi

'Baş ağrısı sadece' deyip geçmeliyiz bazen...


Burada 5 çocuklu bir aile tanıyorum. Yaklaşık bir senedir maddi imkansızlıkları sebebiyle ilgi alanımıza giriyor. Ziyaretlerimizin birinde küçük oğlu mevsim hastalıklarından birine tutulmuştu. Ayağı kırık olduğu için yerinden rahatça kımıldayamayan evin annesi büyük kızından dilimlenmiş patates ve bir tülbent istedi. Alternatif ve olabildiğince sade tedavi metodlarına merakımdan dolayı dikkat kesildim. Bir tülbentin üzerine konulan dilimlenmiş patateslerin üzerine çok hafif de tuz serptiler ve hasta çocuğun başına sıkıca sardılar. Anne, hem baş ağrısını hem ateşi aldığını söyledi. 
Hastalık istenmez ama yeni öğrendiğim bu yöntemi uygulayabilmek ve doğruluğunu tecrübe edip reçetelerime bir yenisini eklemek için evimin içinde fırsat kolladım desem yeridir :-) En sonunda canım oğlum hafif bir soğuk algınlığı geçirmeye başladı. Tabi bu durum baş ağrısıyla perçinlenince önce 1 tam bardak suyunu binbir nazla içirdim. Sonra da patates uygulaması yapıp yatırdım. Gerçekten de sıkıntıdan ve sızlanmaktan (çok nazlıdır kendisi) uyuyamayan oğlum sabaha kadar rahat bir uyku uyudu. Ve sabah baş ağrısı geçmiş, şikayetleri azalmış şekilde uyandı. 
Hep diyorum yine diyeyim; Biiznillah şifa toprakta, tabiatta, samimi ilgide...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder