14 Haziran 2014 Cumartesi

Kefirli, tam buğdaylı, keten tohumlu çörek...

Bu hafta sonu evimizi şenlendiren misafirlerimiz için bu çöreklerden pişirdim. Tamamen kendi usulüm; malzeme ve teknik olarak :-))
Özellikle tuzlu hamur işlerinde kefiri yoğurda muadil tutmayı severim. Bu çöreklerde de öyle tercih ettim. Bence kefir hamura daha bir yumuşaklık veriyor. Yoğurtla elde ettiğim gevrekle yumuşak arası kıvamı çok rahat tutturabiliyorum. Önemli olan nokta ise yoğurtla aynı miktarda hamura eklemek. 



Malzemeler;
1 sb. kefir
2 yumurta (birinin sarısı üste sürmek için ayrılacak)
125 gr tereyağı
1 çy b, kadar doğranmış dereotu
3 orta boy patates
1 kase peynir (kaşar-beyaz peynir fark etmez)
1 tk. instant maya
1 yk. keten tohumu
Aldığı kadar tam buğday unu
Tuz


Bu haliyle çocuklarımın bir öğünü oldu lezzetli çörekler
Yapılışı;

Patatesleri soyup doğrayıp kefirle haşladım. Ilıyınca peynirle birlikte çatalla ezdim. Malzemelerin hepsini ekledim ve tamamen özleşene kadar yoğurdum. Hamur ele yapışmayacak kıvamda olacak. Çok sert olmamasına özen gösterin. Hamurun üstünü nemli bir bezle örterek ılık bir ortamda yaklaşık iki saat mayalanmasını bekledim. Sonra şekil verip yağlı kağıt serili fırın tepsime dizdim ve ayırdığım yumurta sarısına biraz zeytinyağı ilave edip çırparak çöreklerime sürdüm. Fırınımı 30 C. ye ayarlayıp ılık fırında yaklaşık yarım saat dinlendirdim. Sonra da 180 C de yaklaşık 15 dk pişirdim.




Keten tohumunun bilinen faydalarını öğrenmek günümüz imkanlarıyla hiç de zor değil aslında ama ben hem derli derli toplu olması hem de sayfamda bu bilgilerin kayıtlı durmasını istediğim için en yalın haliyle aşağıda aktarıyorum; 

Mide-bağırsak sorunlarına karşı iyi gelir
Bağırsakları yumuşatır, kabızlığa karşı iyi gelir
Kemikleri güçlendirir. Özellikle menopoz döneminde yararlıdır
Bağışıklık sistemini güçlendirir
Menopoza bağlı şikâyetleri hafifletir
Kalp-damar hastalıklarından korur
Kolesterol, şeker seviyesini dengeler
Yüksek tansiyonu düşürür
Romatizmal hastalıkları önler
Sinir sistemini güçlendirir Hafızayı güçlendirir
Konsantrasyon bozukluğuna karşı iyi gelir
Yaşlanmaya bağlı dikkat dağınıklığına karşı iyi gelir
Haricen kullanılarak yaraların çabuk iyileşmesini sağlar
Egzama ve sedef hastalıklarında kullanılır
Nasırlarda kompres olarak kullanılır
Solunum yolu hastalıklarında olumlu etki yapar
Ruhsal bozukluklara karşı iyi gelir
Öksürüğü giderir.......

Bugünlerde;
Çocuklarımla birlikte yazın tadını çıkarıyoruz :-))
Bitmeyen ev işlerine gerekenden fazla emek ve zaman harcamayarak bol bol kitap okuyor, sohbet ediyor ve geziyoruz. Hergün en az iki saat bol güneş ışığı ve temiz hava depoluyoruz :-))
Yeni ilgi alanım olan Homeopati ile alakalı ne bulursak okuyor ve dinliyoruz. Bu hafta anne-oğul ehil olduğunu düşündüğümüz bir homeopat ı ziyaret ettik. Tavsiyelerine uymaya çalışıyoruz. Eğer ciddi manada faydasını görürsek onunla ilgili uzun bir yazı yazacağım burada.
Ve yine aylardır beklediğimiz tıp festivali başladı. Festivalin çocuk atölyelerinden bazılarına katılma programı yaptık. Gerçekleştirince inşallah bol fotoğraflı bir yazıyla payalaşacağım sizlerle. 
Kızçeyle başladığımız tuvalet eğimi dönemine, yirmi beş gün denedikten sonra ara verdik. Şimdi bezli ve mutlu ve özgüüürrrrr!!!!    :-//
Oğulçeme beğenerek yeni bir kart seti aldım. Şimdi tadını çıkarıyoruz, coşkumuz azalınca onunla ilgili de bir yazı hazırlayacağım.
Dolu dolu, verimli, sağlıklı, mutlu geçen günlerimize bol bol şükrediyoruz.......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder